Tréning musíme milovať, nie stať sa jeho otrokom alebo 5 rád, ako si k tréningu vybudovať pozitívny vzťah

Na to, aby bol tréning efektívny, musí byť pravidelný a systematický. Ľahkovážny a nezodpovedný prístup k akejkoľvek fyzickej aktivite môže byť kontraproduktívny. Nielenže tak naše úsilie ide často „do stratena“, vystavujeme sa tiež riziku zranenia. Tréning by nemal byť aktivitou z donútenia, mal by byť naším potešením. Ale ako na to?

Dnes vám teda prinášame zopár rád, ako si k tréningu vybudovať vzťah. Nech aj potenie je radosťou, ktorá má zamýšľaný efekt.

  1. Pravidelnosť je základ

Snáď ani nie je potrebné zdôrazňovať, že iba pravidelným tréningom človek dosiahne zamýšľané ciele – či už ide o úbytok hmotnosti, budovanie kondičky, či vytvarovanie postavy. A predsa sa vždy nájde množstvo ľudí, ktorí cvičia nesystematicky. Nedodržiavajú stanovený režim a myslia si, že zameškaný tréning potom doženú väčším počtom opakovaní a vyššou záťažou.

Ľudské telo však dokáže naplno profitovať iba z pravidelnej fyzickej aktivity. Ideálne teda je, ak cvičíte približne v pravidelných intervaloch a nie nárazovo, rozumne si zvyšujete záťaž a nezabúdate ani na odpočinok.

S tvorbou efektívneho tréningového režimu vám určite rád pomôže aj odborník s praxou.

  1. Povedzte si, prečo vlastne trénujete

Máte nejaký cieľ? Veru by ste mali mať!

Ak máte v hlave jasnú víziu toho, čo chcete tréningom dosiahnuť, lepšie si viete odkontrolovať, ako sa vám cieľ darí napĺňať.

Či už chcete schudnúť, zlepšiť si kondičku, nabrať svalstvo, alebo „len“ žiť zdravo. Jasne si pomenujte, čo chcete tréningom dosiahnuť.

  1. Donúťte sa trénovať aj vtedy, keď sa vám nechce

Ak nie ste zranení, alebo vám v tréningu nebránia iné závažné okolnosti, nemáte dôvod ho vynechávať. Lenivosť je často najväčším nepriateľom pokroku.

A vtedy, keď sa naozaj nemôžete prinútiť k cvičeniu si pripomeňte, ako dobre sa cítite po skončení tréningu. Nával endorfínov po fyzickej aktivite je na nezaplatenie. Nielenže sa budete lepšie cítiť, ale bude sa vám aj lepšie spať a okrem fyzičky sa dostaví aj duševná pohoda. A to už naozaj stojí za to, nie?

  1. Nevzdávajte to, ak sa výsledky nedostavia hneď

Ani Rím nepostavili za deň. Je to síce klišé, ale skrýva sa v ňom veľa pravdy. Výsledky sa totiž nedostavia ihneď, možno ani po mesiaci (dvoch, troch…) pravidelného cvičenia. Hlavne ak máte ambiciózne ciele, prípadne ste fyzickú aktivitu dlho zanedbávali.

Iba dlhodobým a pravidelným tréningom dosiahnete to, čo ste si zaumienili na začiatku. Znie to možno odstrašujúco, no je to nepopierateľný fakt.

Ak vám ale nechýba odhodlanie, po čase sa z rutiny stane radosť a výsledky na seba nenechajú dlho čakať.

  1. Oslovte skúseného trénera

Ak si nie ste istí, že si viete zostaviť zmysluplný tréningový režim, určite sa nájde niekto, kto vám s tým ochotne pomôže. Niekedy dokonca ide o efektívnejšiu alternatívu, keďže prax je v tomto ohľade nenahraditeľná.

Tréner s dlhoročnými skúsenosťami vám nielenže pomôže zostaviť účinný tréningový plán, ktorý vám pomôže dosiahnuť zaumienené, ale tiež vie poukázať na nedostatky a chyby, ktoré možno robíte. Ako sme už totiž spomínali, nesprávny prístup k cvičeniu sa môže veľmi rýchlo vypomstiť.

  1. Trénujte!

Najkratšia rada na záver.

Rozumná fyzická aktivita je kľúčom k zdravému a šťastnému životu. K tomuto nie sú potrebné žiadne vedecké štúdie, je to jednoducho tak.

Zdieľať článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *